Zakaj avto cuka – ali me bo to veliko stalo?
Zakaj avto cuka je veliko razlogov, tako pri dizelskih, kot pri bencinskih avtomobilih. Dostikrat je vzrok težko odkriti in takrat potrebujete res pošten ter vesten servis, ki se bo avtu posvetil s srcem in pametjo ter izkušnjami. Ko ugotovijo, zakaj avto cuka, je napako resnično lahko stroškovno oceniti in odpraviti, ne da bi za vsak slučaj serviserji menjali en del za drugim in vam povzročali velike in nepotrebne stroške. Največkrat je vzrok cukanju v elektroniki, računalniku, pri filtrih in vbrizgavanju dizelskega goriva ali bencina, včasih pa ponagaja tudi izpuh ali pa je voznik kriv sam.
Kdaj se pojavi cukanje avtomobila?
Med dizelskim avtomobilom in bencinskim je nekaj razlik, kot tudi med blagovnimi znamkami različnih avtomobilov, tako, da je kar pomembno, katere vrste avto imate. Nekateri avtomobili imajo serijske napake, nekateri pa značilne slabosti zakaj avto cuka, ki jih dobri mehaniki poznajo. Večinoma pa je kar zahtevno najti napako pri cukanju avta in je dostikrat skrita.
Avtomobil običajno začne cukati nenadoma in ni jasno, zakaj avto cuka? Nekateri cukajo takoj po servisu, nekateri pa kar tako. Najbolj pogosto avtomobili cukajo pri nizkih obratih in pri prestavah med 2 do 5. Zelo pogosto cukajo ohlajeni, ko se segrejejo, pa ne več. Nekateri se celo med vožnjo ugasnejo.
Resnično je pomembno, da najdete serviserja, ki ne bo serijsko menjal vse dele po vrti, ker ne ve, kaj ne narobe in zakaj avto cuka, ampak se bo avtu tudi posvetil, saj se lahko zgodi, da vam zmenjajo pol avta, pa se napaka še pojavlja, dokler ne naletite na izkušenega serviserja, ki na primer preizkusi električne kable od svečk z golo roko, jih zamenja, kar stane res malo in napaka je odpravljena.
Zakaj avto cuka – dizelski motor
Pri dizelskih avtih se cukanje dostikrat pojavi po tem, ko nadgradijo računalniški program v avtu. Včasih pride do tega, da ne deluje dobro program za izpuste, kar povzroči zmedo podatkov in nepravilno delovanje avta in je to vzrok, zakaj avto cuka. Rešitev je, da vam serviser na novo programira ta program, kar je tudi najcenejša možnost, če bo potem avto delal.
Običajno bo serviser priklopil računalnik na avto in ga testiral. Če bo računalnik pokazal napako, ste rešeni, ker se jo hitro odpravi, saj se točno ve, kaj je narobe. V tem primer praviloma tudi sveti lučka za motor, kar je prvo in resno opozorilo, da se je treba zapeljati na servis in preveriti, kaj je narobe.
Velikokrat tudi pomaga zamenjava dizelskega filtra. Dražje opcije zakaj avto cuka, pa so lahko eger ventil ali šobe (dize).
Zakaj avto cuka – bencinski motor
Ne boste verjeli, ampak pogosto je napaka, zakaj avto cuka, v tem, kako voznik vozi avtomobil. Če je voznik tak, da vozi počasi, speljuje počasi, nima dinamične vožnje in na avtocesti nikoli ne preseže 110 km na uro, tam, kjer se to dovoljeno seveda, potem postane avto zamorjen, če se izrazim v žargonu serviserjev. Da je avto zamorjen, se prepozna tudi po tem, ko nima moči pri speljevanju ali pogosto hoče ugasniti, ko pritisnete na plin.
Rešitev je zelo preprosta in poceni, avto prepustite v roke nekomu, ki se na avte spozna in se bo z njim vozil nekaj dni, ter ga bo »prepihal«. To pomeni, da speljuje dinamično, hitro prestavlja, da motor dobiva na obratih in na avtocesti nekaj časa vozi na primer s tretjo prestavo pri visoki hitrosti in nato s peto ali šesto do najvišje dovoljene hitrosti 130 km/h.
Tako se bodo vsi deli avta prepihali in očistili in avto bo spet močan kot prej. To je enako, kot pri človeku. Tisti, ki vsak dan ali dvakrat tedensko teče v hrib in ima napor, bo bistveno bolj zdrav, njegovo ožilje bo delovalo, kot tudi srce in pljuča.
Če ste ta korak najprej naredili in je še vedno enako, potem so drugi resnejši vzroki, zakaj avto cuka. Najprej se pregleda kable za svečke in svečke. Kable za svečke pravi serviser poskusi kar z golo roko in če prebijajo, ga bo streslo, ker lahko računalniška diagnostika ne zazna te okvare, z rokavicami na rokah pa tega serviser tudi ne bo zaznal. Lahko so tudi prestare svečke. Lahko tudi ne dela kakšen cilinder.
Naslednje dražje napake so lahko vztrajnik, vžigalna tuljava, razdelilna kapa, vbrizgalni ali izpušni sistem, mešalni senzor za zrak, počena zračna cevka, zapacan filter ali usedline v rezervoarju.
Na tem mestu naj poudarimo, da gorivo točite pri kakovostnih dobaviteljih, kot je sta Mol ali OMW, saj bo vaš avto vlekel bolje in z enako količino goriva se boste bistveno dlje pripeljali, pa še smeti ne bo v rezervoarju. Morda že s tem rešite težavo zakaj avto cuka.